2018. május 2., szerda

DAY2 WORLD TOUR – Beszámoló Londonból + technikai infók és vélemény a MyMusicTaste-ről

Alább a 2018-as angliai koncertről olvashattok egy összefoglalót. A koncert a MyMusicTaste szervezésében került megrendezésre.

© Narin
Európai helyszínek:
04/19 – Párizs
04/21 – London
04/24 – Berlin
04/26 – Varsó
04/29 – Moszkva

Idén két koncertet volt lehetőségem megnézni; választásom Londonra és Berlinre esett. A londoni koncertről G. Kata beszámolóját is olvashatjátok, akivel random futottam össze a koncert előtt. Ha Te is voltál valamelyik koncerten, és szeretnéd a bejegyzést kiegészíteni saját élményeiddel, kérlek, írj üzenetet a Miyavi Hungary Facebook oldalára!




DAY21 – London

G. Kata beszámolója:
“Nagyon megörültem, mikor megtudtam, hogy Miyavi megint jön Európába. Mikor sikerült jegyet szereznem, már nagyon izgatott voltam. Türelmesen vártam a jegyemre, de a kiírt időpontig nem jött meg a jegyem, amit furcsálltam. Kaptam egy e-mailt, hogy a jegyem vissza lett küldve, mert nem vette át senki. Nem értettem, hiszen nem jött értesítő, hogy levelem/csomagom van, a postás se hozott semmit. A levélben azt írták, elég, ha ezt felmutatom, a helyszínen átvehetem. Mondom rendben, semmi baj. Pénteken megérkeztünk Londonba, el is mentünk a helyszínre, ahol közölték, aznap nem vehetem át, menjek vissza másnap és megkapom a jegyeket. Ennek már nem örültem annyira, de nem tehettem semmit.

Másnap kezdés előtt visszamentünk és egy lánynak megmutattam a papírjaimat és megkaptam a karszalagokat. Csodálkoztam, hogy „ez a jegy?”. Beálltunk a megfelelő helyre és vártunk. Nem tudom, mi történt, de a szervezés nem lehetett a csúcson, hiszen vagy félórás késéssel mehetett be a korai bemenős és VIP jegyes.

A koncertteremben sikerült egy viszonylag jó helyet találnom és már csak várni kellett. Szerintem a beengedős csúszás miatt később (20:00) kezdődött a koncert. Miyavi hozta a formáját, nagyon energikus volt, lelkesen zenélt nekünk. Hihetetlen volt az energia, ami áradt belőle, el is felejtettem, hogy mennyit ácsorogtam és hogy fájnak a lábaim. A hangosítás számomra tökéletes volt, Miyavit is jól láttam. A koncert legmeglepőbb pillanata az volt, amikor Miyavi előadta a „Pink Spider” című dalt. Ez több ok miatt volt kellemes meglepetés: mert szeretem Hidét és az X Japant. (A szerkesztő megjegyzése: a hamarosan felkerülő berlini koncertriportban bővebben írok majd a Pink Spider feldolgozásról!) A vízosztás szinte életmentő volt, ami meglepett, hiszen több koncertet megjártam, különböző országokban is, és csak az osztrákoknál volt ilyen, Németországban nem.

Koncert után volt találkozó Miyavival. Meglepett, hiszen ez a koncert előtt szokott lenni. Izgatottan álltam a sorban és vártam. Nem kellett sokat várni, majd tíz fős csoportokban engedtek be minket. Számomra ez is furcsa volt, hiszen eddig egyéni fotózáson voltam. Jó és izgalmas volt a találkozó. Miyavi nagyon kedves volt, tudtam pár szót váltani vele, aminek kimondottan örültem. A fotózás után elindultunk haza. Összességében nagyon jó koncert volt, hatalmas buli, és örülök hogy nem hagytam ki.”

Köszönöm szépen Katának, hogy megosztotta velünk élményeit, gondolatait!

L. Zsófitól is érkezett egy beszámoló:
“Az én #DAY2WorldTour-om akkor kezdődött, amikor Efi megérkezett Londonba. Együtt töltöttünk pár napot, majd a londoni koncert után együtt indultunk tovább Berlin felé.
Számomra a londoni koncert családiasabb volt, mint a berlini, mivel rengeteg régi ismerőssel futottam össze az előző koncertekről. Velük mindig nagyon jó találkozni. Körülbelül 10 ismerőssel voltunk az első sorban, így együtt élvezhettük a koncertet. Miyavi teli volt energiával, a csapata nagyon támogatta és a biztonsági őrök is nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.

© L. Zsófi

Miyavi mindig kereste a kontaktot a közönséggel, velem is összevigyorgott, és szerintem az első 5 sorból ezt mindenki elmondhatja magáról. Nagyon közvetlen volt, reagált a közönségre és teljes erőbedobással csinálta, amit csinált. Mivel szerinte London a rockzene városa, csak pörgős számokat játszott, mi pedig alig bírtunk már ugrálni a vége felé.

© L. Zsófi
Mesélt az útjairól a menekülttáborokba és egy dolog nagyon megfogott. Elmondta, hogy amikor először volt ilyen helyen, tanácstalan volt, hogy hogyan is segíthetne. Aztán kezébe vette a gitárt és elkezdett zenélni. A gyerekek szemében azonnal meglátta a zene okozta boldogságot és ez volt az a pont, amikor úgy döntött, hogy a zenéjével fog segíteni. Ahogy szokta is mondani: "A zene nem képes megváltoztatni a világot, csak az embereket, és az emberek pedig képesek megváltoztatni a világot." Én ebben nagyon hiszek és abban is, hogy mindenki képes egy kicsit segíteni másoknak. Lehet, hogy nincs módunk arra, hogy menekülttáborokba utazzunk és támogassuk az ottaniakat anyagilag, de már két jó szóval, előzékenységgel és tisztelettel jobbá tehetjük a saját környezetünket.


A koncert nagyon élvezetes volt, mint egy hatalmas nagy buli. Utána jött az Efi által nyert VIP jegyekhez járó Meet&Greet. Tízen szépen bementünk, beálltunk a fényképezéshez, én meg leraktam a kabátom a földre. Erre Miyavi rám néz és már hajol is le, hogy felvegye, mert hogy "jaj, véletlenül leejtetted a cuccod, tessék" és a kezembe nyomta. Miközben szépen megköszöntem, a fejemben az járt, hogy hogyan lehet valaki ennyire udvarias, körültekintő és teljesen átlagos, miközben az egész világon át turnézik. (A szerkesztő megjegyzése: miközben Zsófi azon mélázott, mennyire udvarias ez a csávó, úgy elbambult, hogy sikerült még egyszer leejtenie a cuccait, amit Miyavi újból készségesen felvett neki xD) Plusz, amikor kezet fogtunk, megkérdezte, hogy élveztem-e a koncertet, és a választ meg sem várta, csak rávágta, hogy "Ja, te élvezted, láttam ám!" Csak nagyban helyeseltem neki, hiszen így volt. Az egész koncertet úgy végigcsápoltam az első sorban megállás nélkül, hogy 3 napig fájt a nyakam utána és csak törzsből tudtam fordulni.”

Zsófi elég tartalmasan dokumentálta az ő #DAY2WorldTour-ját, amit az Instagram fókusz-sztorijában megnézegethettek.

Keressétek a #day2worldtour nevű rögzített sztorisorozatot!

Én nem terveztem élménybeszámolót írni a londoni show-ról, így inkább most a szervezésre helyezem a hangsúlyt.

MyMusicTaste jegyek, VIP találkozó
Kezdjük talán azzal, hogy a MyMusicTaste szervezésében 3 fajta jegyet vásárolhattak a rajongók. Választhattak, hogy a simát veszik meg, vagy a korábbi belépésre jogosító jegyet. Ha valaki szeretett volna találkozni Miyavival, akkor ezen felül (sima, vagy korábbi belépős) a VIP jegyet úgymond “upgrade”-ként kellett megvenni.

Engem nem az lepett meg, hogy a koncert után rendezték meg a találkozót, hanem az, ahogyan. (Én is részt vettem rajta, mert jogosult voltam a VIP jegyre, ami a MyMusicTaste-nek köszönhető, erről lentebb olvashattok majd bővebben.) Egy szóval tudnám jellemezni az egész talit: gyors. Nem is tudom, mennyi extrát fizethettek a rajongók azért, hogy találkozhassanak Miyavival, és ezért cserébe összesen 2, jóindulattal 3 percet kaptak. Beinvitálták a 10 emberkét egy terembe, ahol egy gyors kézfogásnál többre nemigen akadt idő, utána pedig beállítottak mindenkit egy csoportfotóra. Még Miyavi is megjegyezte Londonban, hogy “Wow, ez aztán gyors…” Ő is láthatóan furcsán érezte magát emiatt, amit abszolút meg tudok érteni, hisz ha lehetne, ő bizony tényleg szánna minden egyes rajongóra legalább 5 percet.

Ezt azért tartottam fontosnak megemlíteni, mert a MyMusicTaste egyre több koncertet szervez hazánkban – lehet, hogy jobb, ha tudtok róla, hogy a VIP jegy jelen esetben bizony csak ennyit takart.
Dühös voltam és elkeseredett – nem magam miatt, hisz ingyen jegyekkel én igazán csendben maradhattam -, mert rengeteg pénzt kifizettettek a rajongókkal, és nem érzem úgy, hogy megfelelő bánásmódban részesítették volna őket.

© L. Zsófi


Hogy jutottam ingyen jegyhez?
A MyMusicTaste oldalán, mielőtt és miután behirdetik a koncertet, lehet pontokat gyűjteni. Ennek legegyszerűbb módja az, ha a saját linkedet átküldöd ismerősöknek, barátoknak. Ha arra kattintva regisztrálnak és megadnak pár egyéb adatot (pl. hogy mennyit fizetnének a koncertjegyért), 50 pont a jutalmad. További 10 (vagy 30?) pontot szerezhettél azzal naponta, ha írtál a koncert üzenőfalára valamit. A TOP10 emberke pontjai láthatóak (és persze a magadét is látod), így mindig tudod, hogyan is állsz. Ahogy láttam, a kpop eseményeknél nem ritka, ha valaki többezer ponttal rendelkezik – Miyavinál talán az első helyezett volt 1000 pont körüli.

Én nem igazán ismertem a MyMusicTaste-et korábbról, és jómagam nem is vagyok a technika ördöge, plusz nem igazán néztem nagyon utána a dolgoknak: annyi esett le nekem az olvasottakból, hogy ha regisztrálok, és mások használják a speckó linkem, kapok majd kedvezményre jogosító kódot, és hamarabb megvehetem a jegyemet. Ennek fényében küldtem el pár barátomnak a linket, aztán nosza, be is kerültem a TOP10-be. Mikor elkezdték árusítani a jegyeket, kaptam egy általános e-mailt, amiben gratuláltak a TOP10-ben elért helyezésemhez, és hogy ezért cserébe ingyen, korábbi belépésre jogosító jegyet kapok, plusz VIP-t – 2 fő részére. Pislogtam, mint hal a miyavis vászontáskában, először azt hittem, ez csak valami kamu – nem az volt. Fogtam hát egy Londonban élő barátomat (az előző beszámolót író L. Zsófit), és megnéztünk két koncertet (mert Miyaviból egy már nem elég).

Szóval igazából egész korrekt ez a MyMusicTaste. Az ügyfélszolgálatukkal is felvettem a kapcsolatot (többször is), mindig 1-3 napon belül érkezett a segítőkész válasz. Az e-ticketet viszont csak a koncert előtt 2 nappal kaptam meg, ami okozott némi idegeskedést, hisz az a fajta vagyok, aki hetekkel/hónapokkal előre mindent elintéz és kinyomtat, de mindent rendben, és végülis időben küldtek.

Párizsban volt az európai és MMT-s turné első állomása. Úgy hallottam, ott borzasztó nagy káosz volt: a TOP10 és fanklubos emberkéket beengedték rendben mindenki más előtt, viszont teljesen összekeveredtek azok, akiknek korábbi belépésre jogosító jegyük volt, és azok, akik sima jegyet vettek – tehát az ottani korábbi belépősök potyára fizettek extrát. Nem igényelt volna sok logisztikát/gondolkodást az, hogy két külön sort kialakítsanak, és ezzel mindenki dolgát megkönnyítsék.

Londonban, ahogy Kata írta, oda kellett fáradnunk a bejáratnál ücsörgő szervezőkhöz: bemutattuk a jegyet és megkaptuk a karszalagokat – egyet, ami a korábbi belépést mutatta, és egy másikat, ami a VIP-t jelezte. Mivel TOP10-ként elől álltam, nem tudom, mekkora kalamajka lehetett, de azt láttam, hogy a beengedéskor bizony már elkezdtek tolongani.

Tekintettel erre a hosszú bejegyzésre, Berlinről külön írok majd, de a technikai részét még beleillesztem ide, ami a beengedést illeti.

Ott nem sokkal kapunyitás előtt a fő turnészervező (Jin, aki nagyon nagy forma) kialakított két sort: egyet a sima jegyeseknek, egyet a korábbi belépősöknek, ami azért átláthatóbb volt, de még mindig tartom magam ahhoz, hogyha a hely engedi, akkor valóban érdemes lenne már nap elején kirakni 2 táblát, hogy ki hol sorakozhat, nem random időközönként odakiabálni, hogy melyik sor melyik jegyhez tartozik.

© L. Zsófi
Konklúzió: sok rosszat hallottam és olvastam már az MMT-ről. Ha nem lett volna ilyen remek lehetőségem, hogy frankón az elsők között bemehetek, lehet, hogy más véleményem lenne, így viszont az MMT munkáját 7/10-re értékelem.

Hamarosan érkezik egy részletes riport Berlinről – JAJ! Hát a londoni est fénypontját csak leírom már, ha itt vagyok! Koncert közben az egyik staffos csóka a közönségből a színpadra juttatott egy plüsscsibét. Miyavi cukin lerakta egy kisasztalra, mondván, hogy a lányai tökre fognak örülni neki. Nos, nem tudom, hogy valaki ezen felbuzdulva, vagy alapvető szándékkal, de a színpadra dobott egy ruhadarabot: lenge, kardigánnak/köpenynek kinéző, fekete felsőt. Miyavi forgatta a kezében, próbálta kitalálni, hogy is kell nézni, majd megszólalt: “Otthon nem mondhatok ilyet, mert van két lányom, de MI A FASZOM EZ?!” Erre persze a közönség óriási nevetésben tört ki – de hogy MYV diplomatikus maradjon, betakarta Bobo lábát a ruhadarabbal – ezzel talán enyhítve az ajándékozó fan kényelmetlen pillanatát.

Írta: Efi
Fotók: Narin, L. Zsófi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése