2015. december 21., hétfő

Interjú Miyavival Helsinkiben, Finnországban

A JaME szervezett Miyavival egy találkozót turnéja közben, ami lehetőséget adott az interjúkészítésre a Helsinkiben levő koncertet megelőzően.


Miyavi második világkörüli turnéja, a Neo Tokyo Samurai Black World Tour Oroszországban kezdődött, azt követően a finnországi Helsinkibe utazott Tamperén keresztül. Közvetlenül a helsinkii koncert előtt találkozott a JaME és a gondolatokkal teli művész, minek alkalmával Miyavi megosztotta gondolatait velünk nem csak a karrierjéről, hanem a családjáról is.

Heló, a JaMe-től jöttünk, örülünk, hogy megismerhetünk. Hogy vagy?
Jól vagyok, remekül szórakozom.

Nem vagy fáradt?
Egy kicsit, mivel tegnap koncerteztem, de... jól vagyok és kész.


Tegnap először szerepeltél Tamperében. Mi a véleményed a városról?
Nagyon kevés időm volt városnézésre, de az első benyomásom az, hogy ez egy igazán gyönyörű város. 

És milyen volt a koncert? Különbözött a tavalyi, helsinkii előadásodtól?
Nem tudom, hogy akkor mennyien jöttek el a koncertemre, de ez  most valami eszméletlen volt. A hangulat forró volt, a közönség pedig pozitív megérzéseket sugárzott felém. Legutóbb a kabuki rock stílust mutattam be, ami Japán kultúrája és valahol az utcai zene között van, de ezúttal egy nagyon egyszerű és sokkal keményebb stílussal rukkoltam elő. Totálisan más, de biztos vagyok benne, hogy tetszik az embereknek.

Nagyon sok változás történt a privát életedben. Hogyan kombinálod össze az életed zenészként és apaként?
Ez nem annyira különböző... talán egy kicsit. Művészként fent kell tartanom a motivációmat. A turné miatt egy ideig nem láthatom a lányomat. Túlságosan is a zenémre és a rajongóimra fókuszálok, akik azt mondták, hogy várnak rám. És apaként... Nagyszerű pillanat volt az, mikor megszületett a gyermekem. Annyira hihetetlen, nem tudom megmagyarázni azt az érzést. Nem tudtam abbahagyni a sírást.

Az új dalod, a Super Hero a nyáron megtekinthetővé vált MySpace-n. Úgy tűnt, hogy különbözik a szokásos stílusodtól. Tudnál nekünk többet mondani erről a számról?
Nos, először is... El akartam terjeszteni a zenémet a rajongóimnak az egész világon. Függetlenné váltam és a saját cégem vezetőjévé. Ki akartam mutatni tiszteletemet a rajongók iránt. Mindent megváltoztatott. Ó, és ez a dal... meglehetősen más. Össze akartam keverni a régi és jelenlegi stílusom. Ezek összekombinálása eléggé bonyolult volt.


Mesélnél nekünk a jelenlegi bandádról?
Igazából, ezúttal nincs semmi nagy közreműködésem a zenészekkel. Gitározom, és... ezúttal a hangzás összefüggőbb és keményebb. Talán majd legközelebb.

Szeretnéd, hogy a lányod is zenész legyen, akárcsak te és a feleséged?
Természetesen reménykedem benne, hogy hatást tud majd gyakorolni az emberekre. De ez az ő élete, meghozhatja a saját döntéseit.

A PS COMPANY első művészei közé tartoztál. Mit gondolsz, még mindig tudnál együttműködni más bandákkal?
Persze, mindig van rá lehetőség.

Szóval ez nem csak a múltra vonatkozott?
Nem, ez nem azt jelenti, hogy a kapcsolataink megszakadtak.


Úgy tűnik, közel állsz hozzájuk.
Igazából... ez egy meglehetősen bonyolult döntés volt. Újra meg kellett alkotnom önmagam és megtenni a következő lépést. Sokkal felelősségteljesebb vagyok. Ez a helyzet ahhoz hasonlít, amikor elkezdtem a szólókarrierem. 

Hogy látod magad öt év elteltével?
Terjeszkedni fogok és fejleszteni a cégem. Két évbe fog telni, amíg minden kész lesz. Utána a kirándulásomat akarom folytatni világkörüli turnék képében. Egy teljesen új Miyavi stílust akarok kreálni.

Amikor egy Japánon kívüli turnén vagy, bemutatod a japán zenét. Mi a leglényegesebb szempontja annak a japán zenének, amit át szeretnél adni?
Néhány japán banda... Nos, igazából nem hiszem, hogy lenne olyasvalamim, mint más visual bandáknak. Megpróbáltam megmutatni, mit vittem véghez az elmúlt évben. Ez nem az a tipikus rock zene, inkább egyedibb és személyesebb stílust prezentál. 

Mik a terveid a turné utáni időszakra? Számíthatunk új albummegjelenésre? 
Igen, van valami felvételem, úgyhogy készülhettek rá!

Üzensz valamit az európai rajongóidnak?
Nagyon örülök, hogy képes vagyok véghezvinni a második világkörüli turnémat. Legutóbb nagyon jól éreztem magam. Fontos mozgásban maradni. Olyan helyekre akarok eljutni, ahol azelőtt még soha nem jártam. Remélhetőleg visszatérek Európába, hogy megerősítsem a kapcsolataimat. Most van egy helyünk, ahol tudunk kommunikálni, a fanklubom, a C.W.I.F. Épphogy megalapítottuk; nagyon boldog vagyok emiatt. Ez egy hely, ahol mi mind érezhetjük egymást. Nem számít, hol születtetek vagy milyen nyelvet beszéltek. Japán zenészként éneklek, de az emberek, akik közelednek felém, az egész világról valók. Azt akarom, hogy erős legyen a hangom és összekapcsolhassam az embereket világszerte. Ez az egyik álmom.


A JaME köszöni Miyavinak és személyzetének az interjút, Tiina Hirvonennek pedig a fotókat. 

Interjú – 2009.11.26. 00:01
Szerzők: Matron & Anu
Fordította (japánról angolra): Muro
Fordította (angolról magyarra): Efi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése