2015. december 21., hétfő

Zy 45: miyavi | Amíg a gitárom és én együtt éneklünk...


Miyavi hatalmas sikert aratott ez évben. Befejezte hosszú világkörüli turnéját 2008-ban és több értékes pillanatot élt át 2009-ben. Megjelent a PS COMPANY 10. évfordulóját ünneplő eseményén, a Peace&Smile Carnival in Nippon Budokan-on január 3-án, egy eredeti és elképesztő előadással. Miyavi élőben fog játszani április 5-én a HIBIYA YAGAI SAIONGAKUDOU-ban, hogy megmutassa „jövőjét”. Ez lesz a második élő fellépese ott, és itt majd betekintést nyerhetünk abba, hogy mire számíthatunk tőle ebben az évben. A Yaon-ról (HIBIYA YAGAI DAIONGAKUDOU) kérdeztük, és arról, hogy mit gondol az élő koncertjéről, és a jövőjéről.

Ez márciusban lesz kiadva, tehát van még egy kis időnk addig. Elmondanád nekünk, mi a benyomásod a 10. évfordulós koncertről, ami január 3-án volt? 
Te láttad?

Hát persze (nevet). Nagyon… heves volt. Igazán élveztem.
Nos, mi újévtől kezdtünk dolgozni, nem vett annyi időt igénybe. Mondjuk, mivel ez a 10. évfordulója volt a cégnek, nagyon jó fordulópontnak ígérkezett mindannyiunk számára. Különösen nekem, hiszen én az elmúlt tíz évben szinte mindenen átmentem a céggel, így a feladatom ezen az eseményen nem is az volt, hogy a saját, élő fellépésemet készítsem el, sem az, hogy kikürtöljem a zenémet, de volt egy szerepem: a rendezés, és az, hogy sikeressé tegyem az alkalmat. Azért az esemény árnyalata most kicsit különbözött a Peace&Smile Carnival Tour-tól, amit 2005-ben rendeztünk. Ezúttal nagy hangsúlyt fektettem arra, hogyan teljesítsem a szerepemet. Természetesen a saját műsoromról voltak üzeneteim, és azt is tudtam, hogy a közönséget boldoggá kell tennem. Úgy gondolom, jó volt, hogy képes voltam lezárni ezt a rendezvényt, és megünnepelni a mi behajózásunkat a 2009-es évbe.

És miyavi, te aztán igazán lélegzetelállító előadást nyújtottál.
Nos, hogy őszinte legyek, nem volt olyan könnyű játszani (nevet). Még ha ez a menedzselő cégem alkalma volt, akkor is olyan volt, mintha egy „saját” koncertem lenne. Amikor megjelent a beatboxer, a közönség biztosan valami ilyesmire gondolhatott: „Ki az a hatalmas ember?” (nevet). Meg akartam tisztítani a hely atmoszféráját és egy pillanatra ürességgel akartam betölteni, így el tudtam küldeni a saját kis üzeneteimet, mintha egy re-set gomb lett volna. Egyébként nem voltam képes lezárni az eseményt, oké? Ha megjelentem, és valami olyasmit kiáltottam, „Yeah!”, a közönség valószínűleg elérte a tűréshatárát, így úgy gondoltam, le kéne nulláznom őket és olyan hullámot adni nekik, ami mosolygásra késztetí őket. Ezért játszottam úgy. 

Amíg gitároztál, az üzeneteket kivetítették a képernyőre. Ez nagy hatással volt rám, mert a te koncerted így kicsit különbözött a többiekétől.
Ahogyan egy szólózenész, egy igazán kiemelkedő előadást akartam nyújtani.



Zy 45: miyavi
interjú – 2009.03.28.    12:00
szerző: Zy
fordító (japánról angolra): Non-Non
fordító (angolról magyarra): Efi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése