2015. május 28., csütörtök

Biográfia

Gyerekkor
Ishihara Takamasa (石原 貴雅) néven született Japánban, Konohana régióban, Oszakában, 1981. szeptember 14-én. Édesanyja japán, édesapja pedig zainichi koreai származású. Szülei Koreából, Jeju-ból költöztek Japánba. Miyavi családjának vezetékneve eredetileg Lee volt, de miután Japánba költöztek, megváltoztatták. Szülei gyerekkorában elváltak, majd a válást követően édesanyjával elköltözött nagyszüleihez Kawanishibe és gyerekkorát ebben a városban töltötte. Saját elmondása szerint jó tanuló volt és szeretett focizni. Hivatásos focista szeretett volna lenni, de foci közben szerzett sérülése miatt fel kellett hagyni a sporttal.

"Nem volt semmi különös oka annak, hogy elkezdtem focizni. Az általános iskolában, ahova jártam, csak baseball- és focicsapat volt. Mikor másodikos voltam, ott volt ez a lány, aki tetszett nekem, és azt mondta: 'Ishihara-kun!' (Ja, amúgy igen, Ishihara-kun én lennék!) 'A baseball- vagy a fociklubbot választod?'
EGYIKET SEM AKARTAM, de azért rögtön rávágtam: 'A focit, gondolom.' Úgyhogy... csatlakoztam a focicsapatba.
[...]
Az első edzés végén az edző megkérdezte: 'Akar valaki csapatkapitány lenni?' Nagy csend kerekedett. Körbenéztem, és arra gondoltam, nekem kell felszólalnom. Felemeltem a kezem, és mondtam is: 'Majd én!'"
(2011-es interjú)

15 éves volt, amikor első gitárját megvette, ekkor kezdett el dalokat írni. 1999. májusában, mindössze 17 évesen Tokióba költözött, hogy a Due'le Quartz tagja lehessen.

Dué le Quartz
1999. június 29-én, 17 éves korában csatlakozott a Dué le Quartz nevű visual kei bandához, ahol a Miyabi nevet viselte. 3 év után az együttes basszusgitárosa bejelentette, hogy kilép az együttesből, ami a banda széthullásához vezetett. Az eltelt három év alatt négy albumot, hat kislemezt és kilenc videót adtak ki. Utolsó koncertjükre 2002. szeptember 22-én került sor az Akasaka Blitz-ben. Az együttes feloszlása után Miyabi (ekkor még) több Due'le Quartz számot is feldolgozott, többek között a Shakespeare ni sasagu-t, a Requiem-et és a Dear...from XXX-t.

"19 évesen mentem először tetováltatni. Akkor történt, amikor az első bandámban voltam, és meg akartam halni. Öngyilkosságon is gondolkoztam. Amikor olyasvalamit kell csinálnod, ami teljesen eltér attól, amit igazából tenni akarsz, az igazi kínszenvedés. Ahhoz, hogy valóra váltsd az álmaid, túl kell vészelned a nehéz időket. De ha egyszer nem látod a fényt az alagút végén, elkezded elveszíteni a motivációd és életerődet. Én is így voltam ezzel; azt csináltam, amit nem is akartam. Nem voltam magabiztos, nem voltam elégedett. Úgy éreztem, hogy minden csak időpocsékolás. Nem tudtam több zenét írni, még csak emberekkel sem tudtam beszélgetni – olyan interjúk során, mint mondjuk ez. Nem jött elő semmi, egy szó sem. Úgy voltam vele, hogy ha mondanék valamit, az bizonyára hazugság lenne.
De aztán helyrejöttem, és az volt az az idő, mikor a jobb karomra tetováltattam. Számomra a tetoválás azt jelenti, hogy önmagamnak kell lennem, hogy továbbra is szenvedélyesen álljak az élethez. Mielőtt bármibe is belekezdenél, meg kell tanulnod szeretni és tisztelni önmagad."

A szólókarrier
A banda 2002-es feloszlása után Miyavi bejelentette, hogy szólókarrierbe kezd. Miyabiról Miyavira (雅-miyavi-) változtatta művésznevét és kiadta első önálló lemezét 2002. október 31-én, a Gagaku-t. Később aláírt egy szerződést a PS Company-val, majd a Universal Music Grouppal, így nagykiadós előadóvá vált. Az első nagykiadós albuma a Miyavizm volt, amelyet még 3 album követett. Első nagykiadós kisalbuma a Rock no Gyakushuu -Super Star no Jouken- / 21 Seiki-gata Koushinkyoku volt, amely után még 9 kislemezt adott ki a PS Company kötelékében. Mindegyik album egy új stílust jelentett Miyavi életében, amelyre albumonként nem csak a külsőségbeli átalakulások, hanem a zenéjében nyomon követhető változások is rávilágítottak. 2009-ben megvált kiadójától, majd egy évre rá új albumot adott ki WHAT'S MY NAME? címen, amelyhez három kislemezt készített. (Szólókarrierjéről bővebben a Korszakolás és elemzés menüpont alatt olvashattok, vagyis itt: https://www.facebook.com/notes/miyavi-hungary/korszakolás-és-albumelemzés/633776053355235)

Magánélete
2006. szeptemberétől Amerikába utazott fél évre, hogy megtanulja az angol nyelvet, szabadidejét utcazenéléssel és a barátaival töltötte. 2009. március 14-én elvette feleségül Melody-t (Miyuki Melody Ishikawa, énekesnő, műsorvezető), esküvőjükre április 5-én került sor. Ugyanezen év július 29-én megszületett első közös kislányuk, Lovelie Miyavi Ishihara. A rajongók előtt teljesen titokban zajlott a kapcsolatuk, így mindenkit megleptek, mikor 2009 tavaszán kitudódott, hogy már egy éve randiznak, s ráadásul már az esküvőn is túl vannak. Egy évre rá, 2010. október 21-én megszületett második gyermekük, Jewelie Aoi Ishihara is.

"Ha az egyik lányom haldokolna, itt és most, én pedig dönthetnék a sorsáról, levágnám a karomat, hogy megmentsem őt. Vagy meghalnék helyette. Kész vagyok ezt megtenni mindkettejükért. De egészen addig folytatni akarom a gitározást."
(Interjú, 2011.12.19.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése