2015. június 3., szerda

Fontosabb részletek a NEO magazin 125. számának cikkjéből (2014. július)

MYV: A MIYAVI című albumom után úgy éreztem, azt vittem véghez, amit célul tűztem ki magam elé - és most? Zeném hangzását lecsupaszítottam valami rendkívül egyszerűre és primitívre. Valami igazán szimplára és szolidra. De aztán - mialatt körbeutaztam vele a világot a turném keretében - rájöttem, hogy amit kihagytam, az nem más, mint az erőteljes ütemek, dallamos gitárszólók és olyan dalok, amik közben a közönség együtt tud velem énekelni. Szerintem ez annak a kulcsa, hogy összekapcsolódjak az emberekkel. Japánban csináltam én ilyet, de nem angolul. Szóval ugyanezt angolul véghezvinni kész tortúra. Tudod, az angol szavaknak rengeteg jelentése van, úgyhogy nagyon nehéz megtalálni a megfelelő kifejezéseket.


Vajon Miyavi elérte a célját az új albummal? 
MYV: Hogy teljesen őszinte legyek, valami rockosabbat akartam; gitár, tánc- és rockzene kombinációját, de az eredmény pop lett - de ez szükséges volt. Ezek a londoni producerek és munkatársak a pop színteréről jöttek, ezért akartam együttműködni velük. Olyasmit tudtak adni a zenémbe, ami eddig még nem volt jelen benne. Megvan bennük valami, aminek én híján vagyok, és a tudásuk segítségével lenyűgözőbbé váltak a dalok; az emberek hallják a dallamot és emlékeznek a dalszövegre. Ez nagyon fontos. A londoniakkal való munka eszembe juttatta azt az időt, amit az angol nyelv elsajátításával töltöttem. Az egész életed azzal töltöd, hogy Japánban végzed az ügyes-bajos dolgaid, majd hirtelen egy tök új utat találsz a kommunikációra, és arra, hogy kifejezd magad.

MYV: Én nem akarok tipikus táncdalokat szerezni olyan dumával, hogy "Veled akarom tölteni az éjszakát, vigyél haza!", de ugyanakkor szó sincs arról, hogy mindig fontos dolgokról énekelnék. Példának okáért itt van a Horizon és a Secret, ami a táncolásról és a szexről szól. A Secret számban több szexuális dolgot akartam egy művészibb irányban kifejezni. Szex nélkül nem létezünk. Ez egyáltalán nem titok, de az emberek hajlamosak kikerülni ezt a témát, pedig teljesen természetes. Csinálod. Személytől függ, hogy hányszor, de ez ösztönös, nem mocskos. Ez az élet.

MYV szintén befejezte a filmes részeit az Angelina Jolie rendezte drámában, az Unbrokenben, ami Louis Zamperini olimpikonról szól. 
MYV: Nem voltam biztos benne, hogy el kellene-e vállalnom a szerepet. Nem akartam Japán negatív oldalát ábrázolni. De amikor először találkoztam Angievel, elmagyarázta, hogy ez nem egy tipikus háborús film lenne. Nem arról szól, hogy Amerika nyert, Japán vesztett, sok ember meghalt, bla bla bla; ez valami, ami több jelentést hordoz magában. Valami olyasmi, amiből az emberek tanulhatnak. [...] A másik ok, amiért elvállaltam a szerepet, az az, hogy Angie igazán szenvedélyes. Nagyon erős az alkotását illetően, abszolút elkötelezte magát a művészetének. Emlékeztetett arra, hogy én a filmnek csak egy része vagyok, mint ahogy a Secret is csak egy szám az albumról. A szerepem, vagy egy dal alapján nem bírálhatod a teljes alkotást."

A MIYAVI album már elérhető CD-n és MP3 változatban.
A tervek szerint az Unbroken premiere 2014. december 26-án lesz.

A teljes interjút itt olvashatjátok (angol nyelven): http://mayonaka-no-ame.blogspot.nl/2014/06/miyavi-in-neo-july-2014-issue125.html?m=1

Fordította: Efi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése