2015. június 6., szombat

MIYAVI az NHK WORLD műsorán

Az alábbiakban egy kis összefoglalót olvashattok az NHK WORLD harmadik műsoráról, melyben Miyavi a téma! Az NHK japán előadók és a japán szórakoztatóipar bemutatásával foglalkozik.

A műsort itt nézheted meg:

Sok olyan dolgot említenek a műsorban, amiről korábban már olvashattatok, azokat nem írom le, hanem linket kaptok hozzájuk. Ebben az összefoglalóban inkább azokra az infókra koncentrálok, melyek sokunk számára újdonságként szolgálhatnak. Kezdjük is!
(A képek brutálisan gagyi minőségéért elnézést, de sajnos elég rossz a vidi felbontása; mentettem a menthetőt!)


- MYV már négy világkörüli turnén van túl, ami több, mint 250 koncertet jelent 30 különböző országban.


"Sok-sok nagyszerű gitáros inspirált, mint például Jimmy Hendrix, Stevie Ray Vaughan - aki az egyik kedvenc előadóm -, Buddy Guy és még sokan mások. De amin gondolkoztam, és amin még mindig agyalok, az az, hogy hogyan lehetek más, mint ők; hogyan találhatom meg a saját stílusom. A shamisen-ből nyertem ötletet. "Oh, végülis ez a japán gitár, szóval miért is ne?" - gondoltam." 


Így befolyásolta erőteljesen a zenészt a shamisen, ami egy tradicionális japán hangszer. 2014-ben megjelent albumán, a MIYAVI-n szereplő HANABI c. dalban egy híres japáns shamisenessel, Agatsuma Hiromitsu -val és gitárossal, Oki Jin-nel dolgozott együtt.

- MYV meséli, hogy vett egy új fényképezőt, aminek hasznát is vette hiroshimai kirándulása során, erről oszt meg velünk pár fotót. (Első rész, 6:11)




2015. május 15, STUDIO COAST (Tokyo)
"Turnéfinálé! Ez a turné kilencedik koncertje. Jól érzem majd magam, mint mindig. Tokióban vagyunk, de mindig az egész világot tűzöm ki célomul. Tokióból üvöltök az egész világnak, zúzni fogunk! Szórakozzunk jól!"

- A világ több tájáról is érkeztek rajongók a WE ARE THE OTHERS turnéfináléjára. 
- Miyavi igazán értékeli a rajongóival való kapcsolatát. A koncert előtt még ki is ment üdvözölni őket.
- Ahogy a rajongóival is, úgy a személyzetével való kapcsolatát is nagyra becsüli. Mindenkit név szerint ismer és sosem vonakodik attól, hogy cseverésszen velük.


SLAP THE WORLD TOUR 2014
"A londoni show után hajnali egykor értem a hotelbe, a reptérre pedig hajnali fél négykor indultunk. Jelenleg már éjfél is elmúlt, de végre megérkeztünk Finnországba."

"Nem számít, ismered-e a dalokat a koncerten, vagy sem. Ritmus mindig van; ritmus, amire táncolni lehet. És van egy kölcsönös kapcsolat köztem és a közönség között. Ők fizetnek azért, hogy eljöhessenek a koncertre - amiért nagyon hálás vagyok -, és hogy ezt visszafizessem, megteszek minden tőlem telhetőt a színpadon - művészként és előadóként. A közönség is nagy hatással van rám. Úgy viselkedek velük, ahogyan ők velem."

- Negyedik világkörüli turnéja után Miyavi Los Angeles-be költözött a családjával.

"Legfontosabb célom az, hogy erősebb legyek és fejlődjek azért, hogy megvédhessem a szeretteim. A családomat, a személyzetemet, a rajongóimat, kik már oly régóta támogatnak. Mihelyst L.A-be költöztem, szembesültem ezzel a teljesen más kultúrval, iskolarendszerrel, a szomszédokkal. Megjelentem pár fesztiválon is, aztán visszajöttem Japánba a Fuji Rockfesztivál miatt, onnan Svájcba repültem a Montreux Jazzfesztiválra, és tudod... igazából nem maradt időm arra, hogy a lányaimmal lehessek."

- L.A-be való költözése óta MYV legeslegnagyobb rajóngótábora nem más, mint a családja.

- Van egy bekeretezett kép, amit feltehetőleg mindenhova magával visz a zenész és kirakja az adott ország koncerthelyszínének öltözőjébe. (Második rész, 1:08)
"Ezt a családi képet a lányaim rajzolták. Itt vagyok én, Jewelie, Lovelie és az anyjuk, a feleségem, Melody. Ezt a nyakláncot is ők készítették nekem."


- Miyavi mesél a nashville-i tapasztalatairól, amit legújabb albuma, a The Others készítése során élt át. Erről bővebben régebbi fordításokban olvashattok, például >>>itt<<<.

- A producerpáros, Drew és Shannon megtiszteltetésnek tartja, hogy Miyavi ilyen mértékben beléjük fektette bizalmát.

- Mi rejtőzik új lemezének (The Others) címe mögött?
MYV a turné alatt ismét realizálta, hogy lehetnek bármennyire különbözőek az emberek; egyek lehetnek valami által. Lehet az zene, divat, vagy egy film is. "Mi mind mások vagyunk, mind különbözünk, más a bőrszínünk, DE egyek vagyunk! Szeretjük egymást! Nem vagyok tökéletes, de a zenémmel szeretném átadni ezt az üzenetet."

- A 2015-ös japán WE ARE THE OTHERS turné során a közönségnek mesélt arról, milyen nehéz volt dűlőre jutni abban a kérdésben, elvállalja-e a szerepet a Rendíthetetlenben, amiről >>>itt<<< számtalan cikket/interjút találhattok. Miyavi bevallja, nagyon hálás Angelina Jolie-nak, amiért felkérte őt annak ellenére, hogy nem rendelkezett színészi tapasztalattal. Nagyon jól esett neki, hogy a színésznő bízott benne.

"Mindig magam elé nézek, a cél felé, ami beragyogja az utamat."


Fordította és összeállította: Efi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése